bezpieczny ftp - toche off-topic

Michal Margula alchemyx w uznam.net.pl
Pon, 20 Maj 2002, 10:25:14 CEST

On Mon, 20 May 2002 10:21:22 +0200 (CEST)
Waldemar Buczak <tajniak w proterians.net.pl> wrote:

> witam
> troche offtopic ale nie mam sie gdzie z tym zglosic :-(
>
> Postawilem sobie ostatnio proftpd z tls/ssl-em
> wszystko ladnie smiga, hasla sa szyfrowane, ... lecz
> mam maly problemik z clientem ftp pod windozgroze.
> Pod linux-em wiekszosc programow (lftp) oblsuguje tls/ssl
> lecz nie spotkalem sie z takim progrmamem pod winde.
> Zasadniczo mi to nie jest woglole potrzebne, ale niektorzy klinenci
>  z tego kozystaja.
>  Da sie to to obejsc wlaczyc  mieszna autoryzacje, ale tego
> zbytnio niechce.
> [...]

Wszystkie klienty pod Windowsa, które mają SSL są płatne. Natomiast jeśli
chodzi o darmowe to możesz zrobić to na dwa sposoby - użyć portu lftp (tylko
czy pod windowsem on ma SSLa?) lub tslwrap, który odpalasz na kompie i po
połąćzeniu lokalnie na port łączy z docelowym serwerem.

PS. Jeśli zaczynasz nowy wątek to go zaczynaj, a nie odpisuj w jakimś
istniejącym.

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, JID: alchemyx w jabber.uznam.net.pl, +)
http://alchemyx.uznam.net.pl/, administrator polskiej sekcji Linux Counter