ext2

Marcin Bukowiecki marcin w dolsat.pl
Sob, 18 Maj 2002, 00:25:15 CEST

dnia Fri, May 17 2002, Arkadiusz Chomicki napisał:
> witam
>
> przymierzam sie do instalacji PLD na 3 kompie w mojej sieci
> i mam w zwiazku z tym pytanie
> chcialbym miec rozmiar bloku 1024 bajty a nie jak to jest tworzene
> automagicznie 4096 czy da sie to jakos podczas instalacji wymusić?
>
> jeśli tak to jak?
>
> znam tylko sposob przejsc na inna konsole stworzyc samemu
> a instalatorowi nie pozwolic na tworzenie fs na partycji
> czy to jest jedyne rozwiazanie?

Z tego co pamiętam to instalator pozwala na dodanie opcji przy tworzeniu
systemu plików (-b 1024)

> pozatym czy ktos ma rozeznanie w tej dziedzinie (tzn w wielkosci blokow)
> czy i dlaczego warto miec 4096 a nie 1024 bajty w bloku
> lub odwrotnie

Na normalną workstacje polecałbym 4096, na zwykły serwer też. Przy bloku
4096 system plików jest obsługiwany szybciej - 4kB plik posiada jeden adres
na dysku, przy bloku 1024 - cztery adresy (z grubsza). Blok 1024
świetnie nadaje się do przechowywania dużej ilości małych plików -
wszelkiego rodzaju spoole (squid, news, itp.) ale wtedy to już lepszy jest
reiserfs.

--
Marcin Bukowiecki