ext2

Marcin Bukowiecki marcin w dolsat.pl
Nie, 19 Maj 2002, 19:41:14 CEST

dnia Sun, May 19 2002, Marcin Bukowiecki napisał:

> Ehhh, naczytałem sie o FAT-ach i innych takich i chlapnąłem...
>
> Na ramie traci się w przypadku zmniejszenia jednostki alokacji na filesystemach
> z przydziałem listowym dysku (FAT). Filesystem w Linuksie to przydział
> indeksowy i tutaj takich strat nie ma.
> Sorki :-)

:)
Chyba nie powinienem pisać listów przy piwku. Wszystko mi się popierniczyło.
Oczywiście w przypadku linuksa też się traci - tylko mniej.

Mały test dla dysku o pojemnośći 500 MB:
1. blok = 1024 - ilość bloków 512000
2. blok = 4096 - ilość bloków 128000

w pierwszym przypadku mapa bitowa dysku zajmuje w pamięci 64000 Bajtów,
w drugim przypadku 16000.
Czyli na 4k blokach zyskujesz 44000 bajty pamięci RAM.

(Boże, spraw żeby teraz było dobrze)
--
Marcin Bukowiecki