Prawa dostępu do quota.user

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 23 Maj 2002, 10:29:25 CEST

Wczoraj dokonywałem upgrade'u systemu. Między innymi podmienił się pakiet
quota. Zdaje się, że zmieniły się prawa dostępu do plików quota.user i
quota.group na 0400 w związku z czym wykonanie polecenia quota przez
zwykłego usera powoduje komunikat:
quota: Can't open quotafile /local/quota.user: Brak dostępu
quota: Quota file not found or has wrong format.
Czy powyższa zmiana praw dostępu była zamierzona? Jakie jest jej
"przesłanie" i na ile mogę sobie je ustawić na 0444?
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                    ICQ:146553537