Prawa dostępu do quota.user

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Pią, 24 Maj 2002, 09:41:26 CEST

[23 maj, 2002] Lukasz Masko napisał:

>On Thu, 23 May 2002, Andrzej Szombierski wrote:
>[...]
>Quota na pewno jest włączona. Przed chwilą sprawdziłem to (quotaoff,
>quotacheck,quotaon) a mimo to ciągle jest ten błąd. Co więcej, występuje
>on jedynie, gdy sprawdzam ją jako zwykły user. Root nie ma z tym
>oczywiście problemów. Zwykly user ciągle dostaje błąd o niemożności
>otworzenia pliku quota.user a potem komunikat, że nie ma dla niego
>ustawionych limitów. A przecież są!

Właśnie sprawdziłem u siebie - też tak mam.
kernel-smp-2.4.17-3
quota-3.05

$ quota -v
Disk quotas for user xxx (uid xxx): none

# quota -u xxx
Disk quotas for user xxx (uid xxx):
Filesystem  blocks   quota   limit   grace   files   quota   limit grace
/dev/sdb1  360656  365000  370000             202       0 	   0

Quota działa, ale luserzy nie mogli (już mogą - chmod 444 quota.user)
sprawdzić stanu swojego limitu.

--
Tomek Orzechowski