limits.conf

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Śro, 29 Maj 2002, 17:09:50 CEST

On Wed, 29 May 2002, Jarosław Kamper wrote:

>[...]
> No tak, potrzeba matką wynalazku:
>
> while true; do a=`ps auxwww|grep sickone|wc -l`; while [ $a -ge 15 ]; do j=`ps aux|grep sickone|grep -v grep|head -1|awk '{print $2}'`; echo "zabijam $j"; kill -11 $j; done; echo "Nie ma nic do roboty"; sleep 60; done
>
> To się nazywa ulimits.conf (c) jack i jest substytutem:
> sickone hard nproc 15
>
> Ktoś chce zobaczyć quote (c) jack ? ;)
>
> P.S. Cały czas czekam na rozwiązanie na maszyny produkcyjne... (czytaj:
> właściwe)

Kiedyś napisałem taki moduł kernela, który ustawiał limity w momencie
wywołania set*uid() przez co cokolwiek było uruchamiane z danego usera
miało nałożone odpowiednie limity.

Tyle że z niewyjaśnionych powodów działa tylko na niektórych kernelach
(najlepsze jest to, że np. na 2.4.17 przy logowaniu przez telnet nakłada,
a przy ssh nie, czarna magia :)

Jakby ktoś chciał się pobawić/przetestować, to można toto znaleźć tutaj:
http://v-lo.krakow.pl/~anszom/ulim.tgz

Andrzej Szombierski
anszom w v-lo.krakow.pl / qq w kuku.eu.org / anszom w klub.chip.pl