Olewanie swapu

wrobell wrobell w ite.pl
Czw, 30 Maj 2002, 02:26:19 CEST

On Thu, May 30, 2002 at 12:41:31AM +0200, Michal Margula wrote:

> Jaka jest rozsądna ilość (na 1 GB ramu)?
Ja miałem taką sytuację raz w życiu. Mixer do alsy nie chciał mi się
odpalić, ciągle brakowało mu pamięci, a swap był tylko w połowie zapełniony.
Zwiększenie wartości min z freepages o niewielką wartość pomogło.

Po ostatnich zmianach w 2.4.x, freepages wyleciało i niestety
nie wiem jak teraz to wygląda. Jeszcze do końca nie doczytałem
jak sobie z takim problemem radzić w przypadku VM Andrei.

Zaznaczam, że moja wiedza pod tym względem jest mocno zdeaktualizowana,
ale dotyczyła ona jeszcze jajek 2.2.x i być może wczesnych 2.4.x. Polecam

    http://www.linuxhq.com/kernel/v2.0/doc/memory-tuning.txt.html

I cytat w powyższego dokumentu:
-------
  If "out of memory" errors sometimes occur, or if your machine does lots
  of networking, increasing min_free_pages to 64 or more may be a good
  idea.
-------

  wrobell <wrobell w ite.pl>