postfix zza maskarady

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Pią, 31 Maj 2002, 21:30:32 CEST

Dnia 31 maj o godzinie 19:15:27 +0200, ggodlewski w wi.ps.pl napisał(a):
> Ten dostalem

> To gdzie jest te ~20 maili?

Skoro serwer odpowiada, że przyjął list, to naprawdę niewiele możesz
zrobić u siebie, żeby sprawdzić co się z nim dzieje.

> Zaraz, z innych programow dochodza, z innych komputerow z postfixem dochodza,
> a moje z postfixa uparcie gubi. I to nie tylko mail.pld.org.pl.
> Przeciez nie bede prosil kazdego administratora, na ktorego serwer wysylam
> list, aby zmienial konfiguracje...

Jeśli giną ci listy przyjęte przez odległe serwery i nie dostajesz
żadnych zwrotów, to moesz tylko zwrócić się do administratora z prośbą
o wyjaśnienie losów określonych przesyłek. Jeśli, jak twierdzisz,
występuje to z wieloma serwerami, to najprawdopodobniej dowiesz się
tylko, że wszystko było w porządku, list został dostarczony, a problem
jest po twojej stronie. I uwierz mi, jeśli serwer mówi, że przyjął list,
to nie ma co zmieniać w konfiguracji Twojego postfiksa. Może masz jakiś
problem po stronie odbierania listów?

Jeśli jesteś pewien ginięcia listów, można wyciągnąć tylko jeden
wniosek: podałeś zły kawałek loga, akurat tylko z "udanymi" listami.

Naprawdę nie dostajesz żadnych zwrotów? W logach nie ma żadnych
"reject"?
--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --