mplayer

Jacek Rembisz jr178783 w zodiac.mimuw.edu.pl
Wto, 5 Lis 2002, 22:37:21 CET

On Tue, Nov 05, 2002 at 10:07:02PM +0100, Artur Flinta wrote:

>  tego co pamiętam i przed chwilą sprawdzałem to nie, chyba, że coś się
> zmieniło?

Wydaje mi się że tylko vesa i sdl dodaje automatycznie czarne pasy na
napisy. Wydaje mi się bo nie sprawdzałem wszystkich dostępnych.

Powód jest prosty. Dodanie czarnego paska zwiększa rozmiar ramki,
którą trzeba przekopiować z pamięci RAM do pamięci karty graficznej
co jest kosztowne. Dlatego domyślnie nie jest to wykonywane - należy
użyć filtra -vop expand, który to filtr pierwotnie w tym właśnie celu
został napisany choć obecnie bywa używany również w innych celach.

Pozdrawiam
Jacek