rootfs on nfs & initrd

konrad rzentarzewski konrad w rzentarzewski.net
Nie, 17 Lis 2002, 20:32:25 CET

potrzebuję disklessa. muszę zamountować rootfs poprzez nfs. drogi są
dwie:

1) kernel z autokonfiguracją i opcje "root=/dev/nfs", "rootfs=" i "ip="
przy starcie.
2) kernel z initrd i pivot_root na zamountowany nfs.

ponieważ chcę to zrobić elegancko i wykorzystać dystrybucyjny kernel
(żeby umożliwoć sobie bezproblemowy upgrade) wybieram wariant 2 :)

pytanie: jak to zaimplementować? problemów jest kilka:

1) jak przekazać parametry ip do initrd. "ip=" byłoby preferowane,
ponieważ mam je automagicznie przekazywane przez pxelinuksa i mógłbym w
ten sposób sterować całym procesem z poziomu dhcp.

2) jak wykonać pivot_root na nfsa?

z tego co widzę geninitrd nie obsługuje nfsa. czy ktoś ma jakieś
pomysły?

--
The bad come from the man, and the good comes from technology.        +kirtchev