Nagrywanie powyżej 703MB (80 min) na CD-R

Bart Ogryczak 0neg w poczta.gazeta.pl
Sob, 30 Lis 2002, 10:33:23 CET

Łukasz Maśko wrote:

> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy da się nagrać więcej niż te 80 minut na
> płytę pod linuxem? Oczywiście na płytę o większej pojemności. Pod Windows
> udaje mi się poprawnie wypalać płyty 99-minutowe. A cdrecord używany za
> pośrednictwem xcdroast-a wywraca się po 80 minutach i tyle. Oczywiście jak
> jest mniej to wszystko jest cacy. Czy to wina jakichś ograniczeń w
> sterowniku emulowanego SCSI dla nagrywarki IDE? Próbowałem na LiteOn-ie i
> LG. Efekt ten sam.

Przy wypalaniu 'w locie' xcdroast wypala w trybie TAO[1], a większość wypalarek
obsługuje overburn tylko w trybie DAO. Najprostsze obejście to stworzenie
obrazu ISO, a potem wypalenie go w następnej zakładce xcdroasta. Wtedy overburn
bez problemu działa.

[1] jeśli ktoś wie jak to zmienić, będę wdzięczny.
bart
--
"Chopin w 1839 roku przebywał na Majorce wraz ze swoim przyjacielem,
  znanym pisarzem George'em Sandem" (c) PAP & Gazeta Wyborcza