KDE 3.1 i i18n :-)

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Sob, 30 Lis 2002, 22:21:36 CET

Dnia Saturday 30 of November 2002 21:25, Paweł Gołaszewski napisał:
(...)

> ewidentny.
> Te fonty wileciały jak robiłem KDE3.0 właśnie z tego powodu.
> "Dzięki" temu czcionki w KDE były popsute.

Te fonty wyleciały ponieważ robiły takie cuda. A dlaczego robiły? Bo na
skutek zastosowania:

fontdir="%{_fontdir}/misc"

w %{__make} install ladowały nie tam, gdzie ich miejsce, mało tego - tam
gdzie ladowały - ich obecność i robienie na nich mkfontdir nie ma
najmniejscego sensu!

Ich miejsce to %{_datadir}/apps/kcminput

a są one używane przez kde, gdy uzytkownik chce zmienić wygląd kursora z
poziomu kcontrol. Wtedy to dany wybrany font-kursor jest kopiowany do
~/.kde/share/fonts/override/cursor.pcf.gz i jest na nim wykonywany
mkfontdir. Następnie podczas startu - skrypt startkde dodaje go do fpath.

Oczywiście w kde 3.0.x to i tak nie miało nigdy prawa działac z innego
powodu - nie do końca chyba przemyslanego patcha na startkde, który wylał
dziecko z kompielą.

To, co obserwuje teraz kolega Jacek to efekt zbudowania pakietu z
rozgrzebanego speca, którego to nie pozwolono mi dokończyć. Na dodatek
wczoraj do kdebase.spec -r DEVEL został dodany uaktualniony patch na
startkde, który równiez - wzorem tego z 3.0.x wycina funkcjonalność
dodania kursora użytkownika do fontpath, sprawiając, że kdebase z -r
DEVEL już będzie pokraczne.

Jesli chodzi o kde 3.1-rcX to kdebase.spec jest rozwijany w -r DEVEL2
Załatwiony jest m. in. powyzszy problem, poza tym poprawiona jest masa
bugów w kdm i wszystko co kdema dotyczy przeniesione z
/usr/X11R6/share/{apps,config} do /etc/X11/kdm - bez żadnych symlinków
itp.
Po szczegóły zapraszam do tego spaca.

--
Adam Gorzkiewicz