CUPS, DJ845c, parę pytań

ZyTeK zytek-pld w abomb.one.pl
Sob, 12 Paź 2002, 18:43:43 CEST

(na początek zaznaczam, że z tematu drukarek jestem kompletnie zielony,
czytałem trochę doców i maili z tej listy, ale ktoś mi musi to wszystko w
głowie uporządkować)

Stwierdziłem, że ekstra by było ożywić moją drukarkę w linuksie.
Poinstalowałem rzeczy, które wydały mi się konieczne, trochę na chybił
trafił:

cups-image-lib-1.1.14-21
cups-clients-1.1.14-21
cups-1.1.14-21
cups-lib-1.1.14-21
foomatic-cups-20020719-3
foomatic-gswrapper-20020719-4
hpijs-1.2.1-1
ghostscript-ijs-static-7.05-2
ghostscript-fonts-std-6.0-9
ghostscript-ijs-devel-7.05-2
ghostscript-7.05-2
ghostscript-fonts-other-6.0-2

Zalogowałem się na http://localhost:631, wyklikałem moją drukarkę HP DeskJet
845c.

Przy jednym okienku się zastanawiałem:
Model/Driver for dj845c
Do wyboru:
 - HP DeskJet Series CUPS v1.1(en)
 - HP LaserJet Series CUPS v1.1 (en)
 - HP New DeskJet Series CUPS v1.1(en)

Nie wiedziałem czy wybrać pierwszą pozycję czy trzecią. Wybrałem pierwszą.
:)

Po tych czynnościach wydrukowałem stronę testową - DZIAŁA! ;)

Ale mam kilka pytań/uwag:

1.

http://localhost:631/printers/dj845c - gdy klikam na Configure Printer (nie
wiem do czego jest ta opcja ale brzmi zachęcająco;>) to dostaję:
Error:
client-error-not-found

Do czego jest ta opcja i czemu nie działa?

2.
Czy to co teraz drukuję działa via driver hpijs ?

3.
Na linuxprinting.org wyklikałem plik .ppd dla mojej drukarki ze strony z
info o hpijs, ponieważ różnił się rozmiarem (był większy;>) spróbowałem go
podmienić na mój plik /etc/cups/ppd/dj845c.ppd który powstał po
skonfigurowaniu drukarki przez interfejs WWW cupsa. Hm, drukarka nie działa.
Czemu i czy to źle ? Czy ten większy plik jest w jakiś sposób "lepszy" od
tego, który mam ?

4.
[zytek w zytus zytek]$ lpr .signature
lpr: error - no default destination available.

[zytek w zytus zytek]$ lpr -P dj845c .signature
lpr: unable to print file: server-error-service-unavailable

A to to gdzie i jak się konfiguruje ? To jest niezależne od CUPSa, że nie
dział po skonfigurowaniu drukarki w nim ?

5.

Co jeszcze bym musiał zrobić aby mój system był ogólnie mówiąc gotowy do
druku ?

6. W KDE/GNOME są też jakieś ustawienia odnośnie drukarki ? Chodzi o to,
abym
mógł bez problemu drukować z programów typu Kate, Galeon, GIMP itd.

7.

Czy gdzieś się ustawia chociażby parametry takie jak jakoś druku (Robocza,
Normalna, Najlepsza czy jak to tam w tych windowsowych sterownikach było
napisane).

Hm, to chyba wszystko jak na razie, z góry dziękuję za odpowiedzi ;D

PS. Chol?ra, gdzieś to miałem podświetlonego maila z opisem jak na devfs
przejść, bo mi ALSA na paczkowanym kernelu nie działa.... ;D

--
.: Kuba Głazik - ZyTeK - zytek w pld-linux.org
.: Pingwiny? eee.... Bociany?  TAK!