Czytniki czytniki ;) [was: Re: [vixie]cron allow/deny]

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pon, 14 Paź 2002, 01:54:21 CEST

On Mon, Oct 14, 2002 at 01:45:18AM +0200, Maciej Jan Głowacki wrote:

> Ano ma, bo to, czego nadawca zaniedba, to dla odbiorcy jest utrudnieniem.
> Należy dostosować się do standardów sieci (po to one istnieją), a jeśli jest
> to niemożliwe -- pisać w czystym ASCII -- robiąc inaczej deformuje się swoją
> wypowiedź i utrudnia jej rozumienie.

Standardów sieci? Standardy ISO nie są wystarczająco dobre? :)

> [...]
> kodów, a więc są nieunikalne -- np. nie wiadomo czy znak o kodzie 163
> to Lslash (ISO-Latin-2) czy Oacute (Mazovia).
>
> Oczywiście sprawa się komplikuje, gdy odbiorca otrzymuje listy w różnych
> językach -- może wtedy albo wachlować się ciągle zmieniając kodowanie
> domyślne w swoim programie pocztowym, albo każdy język obsługiwać inaczej
> skonfigurowanym programem.
>
> A najogólniej: to nadawca powinien się troszczyć o to, by być prawidłowo
> zrozumiany. Alternatywnie może pisać po węgiersku z arabskimi cytatami do
> japończyków, czyli wysyłać listy do /dev/null .

Ależ proszę bardzo, po to wymyślono unicode. Jeśli twój czytnik tego nie
rozumie -- zmień czytnik.

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h