mutt ponad wszystko (było Re: [vixie]cron allow/deny)

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pon, 14 Paź 2002, 13:34:06 CEST

On Sat, Oct 12, 2002 at 09:53:43PM +0200, ZyTeK wrote:

> Tamten list nie był ani w iso-8859-2 ani w utf-8 więc mój czytnik powinien
> się domyślić, że ma to przekonwertować na ISO i mi wyświetlić ten list z pl
> fontami ?

Domyślić ? Przecież tam wyraźnie było napisane jak jest kodowany
(przypomne ISO-8859-13). Czytnik wie (a przynajmniej powinien wiedzieć)
jakiego kodowania używa użytkownik więc nie jest (a przynajmniej nie
powinno być) dla niego problemem:
- zostosowanie odpowiedniego zestawu fontów do wyświetlenia zawartości
  listu (czytniki pod X11)
lub
- przekodowanie do tego zestawu fontów jaki użytkownik używa na
  terminalu (czytniki terminalowe np: mutt)

Zadałem sobie trud poszukania informacji o ISO-8859-13:1998 i wyszukania
w nim znaków jakie wystąpiły w dyskutowanym mailu oraz porównaniu tego z
ISO-8859-2:1998. Po tej operacji stwierdzam, że przekodowanie listu do
ISO-8859-2:1998 nie jest problemem dla iconv() z glibc, a co za tym
idzie dobre czytniki sobie poradzą z poprawnym odczytaniem tej
wiadomości. Inne można rpm -e :-)

--
Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/