regulacja wiatraczków

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 15 Paź 2002, 17:43:27 CEST

On Tue, 15 Oct 2002 17:29:06 +0200
"Leszek Szczepanowski" <Leszek_Szczepanowski/HeadQ w netia.pl> wrote:

> ma ktos namiary na sprzetowe uklady regulacji obrotow np. wentylatora
> w zasilaczu? moj pecet strasznie szumi a moze gdyby obnizyc obroty
> tego wiatraka to byloby ciszej?

Obniżenie prędkości wiatraka w zasilaczu w większości przypadków nie
daje takiego uzysku jak uciszenie wentyla na procku i ew. karcie
grafiki/chipsecie. Niemniej ja mam w zasilaczu 300W wentyl o obniżonym
napięciu do 7V i wstecznym ciągu (by pchał powietrze do obudowy), procek
chłodzony wodą, grafika na samym radiatorze i jakoś to działa,
trochęmoże denerwuje bzyczenie przetwornicy w zasilaczu, ale w sumie to
ja już jestem powalony na tym punkcie :)))

                         Artur