Jakie programy pod X-y?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 16 Paź 2002, 13:47:27 CEST

Dnia śro 16. październik 2002 13:32, Daniel Kamiñski napisał:
> Jakie programy uzywacie z KDE najlepiej 3 do nastepujacych zadań?
> 1. www ( przegladanie tworzenie )
Do przeglądania od Konquerora wolę jednak Galeona, chociaż to nie z KDE. Ale
badzo fajnie działa.

> 2. ftp
Command line ftp? ;-)

> 3. grupy dyskusyjne
knode. Całkiem sympatyczny, chociaż może wymagać zmiany przyzwyczajeń (po
slrn było to konieczne w moim przypadku).

> 4. poczta
kmail. Może nie tak wypasiony jak Evolution, ale mi wystarcza. Chociaż
ostatnio wykryłem w nim brak jednej opcji, która w bieżącej sytuacji by mi
się bardzo przydała.

> 5. samba
Wystarczająco dobrze - jak dla mnie - się sprawuje Galeon (do browsowania
sieci trzeba znać przynajmniej nazwę lkalnej grupy roboczej). Chociaż
używałem też LinNeighbourhood (chyba tak się to cos nazywa).

> 6. komunikatory zgodne z GG
Używam wyłącznie gaim-a, ajko zgodnego z prawie wszystkim, co się rusza :-)
Może nie ma wszystkich bajerów (np. zbiór emotikonów jest mały i nie da się
przesyłać plików) ale mi spokojnie wystarcza.

> 7. menadżer plików
Command line (bash) posiłkowany czasem mc. Mi wystarcza.

> 8. programy dla p2p
nie używam.

> 9. edytory tekstu
A uporem maniaka używam jed-a. Wyłącznie z przyzwyczajenia. Jako procesor
tekstu - w zależności od potrzeby Lyx albo składowe OpenOffice.org.

> 10. ogólnie pojete multimedia
xmms, xine, gimp - do moich zastosowań wystarcza.

> 11. ine przydatne niewymienione
vmware do odpalenia skanera na USB, który nie ma wsparcia w sterownikach
linuxowych.

--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                  ICQ:  146553537