polecenie mail

andree@luch.one.pl andree w luch.one.pl
Wto, 29 Paź 2002, 08:51:37 CET

Witam
1)
Mam na serverze qmaila i chcialbym abym mogl przegladac
maile w konsoli poleceniem mail. Kiedy je wpisuje to
wyswietla mi komunikat:
[andree w Server Andree]$ mail
/Andree/Mail/Maildir/: Is a directory

Co zrobic zeby to zaczelo dzialac jak powinno. U kolegi
co ma mbox dziala bez zarzutow.

2)
Mam jeszcze inny problem bo od ponad 30 dni wisi mi zalogowany uzytkownik
a zadne procesy nie sa przez niego wykonywane:
[root w Server Andree]# w
  8:48am  up 41 days, 10:43,  2 users,  load average: 0.02, 0.02, 0.00
USER     TTY      FROM              LOGIN@   IDLE   JCPU   PCPU  WHAT
andree   pts/1    bobo.ds5.agh.edu  8:38am  0.00s  0.41s  0.08s  w
netro    pts/6    bielecki         20Sep02  0.00s  4:30m  0.14s
/usr/sbin/sshd

[root w Server Andree]$ ps -u netro
  PID TTY          TIME CMD

Jak mam wywalic tego usera? Probowalem restartowac allowlogin ale
wywalilo tylko jednego usera, ktory tez wisial, ale tego jakos sie nie daje.

Bede wdzieczny za pomoc
Andree

Ps. Uzywam oczywiscie PLD. Kernel 2.2.21-7