Samba i domena w2k

Michał Wcisło Michal.Wcislo w rattanprestige.pl
Czw, 31 Paź 2002, 16:57:30 CET

Cześć pld-users-pl,

  Czy komuś udało się podłączyć pld przez sambe jako workstacje do
  domeny w2k ?

  Starałem się postępować zgodnie z opisami w sieci ale jakoś nie
  wyszło tzn nie widać linuxa w otoczeniu sieciowym ale $cd \\pld
  działa i widać zasoby, można też drukować na udostępnionych na pld
  drukarkach. Problem w tym że każde odwołanie do zasobu z linuxa to
  error w logach że nie można odpytać servera domeny o prawa.

[2002/10/31 14:43:14, 0] smbd/password.c:domain_client_validate(1597)
  domain_client_validate: Domain password server not available.
[2002/10/31 14:43:15, 0] rpc_client/cli_spoolss_notify.c:spoolss_connect_to_client(134)
  connect_to_client: machine RATTANPOZ rejected the tconX on the IPC$ share. Error was : NT_STATUS_ACCESS_DENIED

  Pomimo tego komunikatu zasób zostaje przydzielony tyle że pewnie
  dlatego że dodałem usera za pomoca smbpasswd, a powinien chyba
  sprawdzać czy dany user ma prawo dostępu na podstawie informacji z
  servera domeny.

  Inny ciekawy wyciąg z logu to:
Netbios nameserver version 2.2.6 started.
  Copyright Andrew Tridgell and the Samba Team 1994-2002
[2002/10/31 16:02:23, 0] nmbd/nmbd_responserecordsdb.c:find_response_record(235)
  find_response_record: response packet id 16784 received with no matching record.
[2002/10/31 16:02:23, 0] nmbd/nmbd_responserecordsdb.c:find_response_record(235)
  find_response_record: response packet id 16785 received with no matching record.

  Szukałem odpowiedzi po archiwach różnych grup ale jakoś nie udało mi
  się znaleźć odpowiedzi.

  Drugi problem to możliwość drukowania z poziomu linuxa na drukarkach
  z windowsa, smbspool we wszystkich możliwych konfiguracjach opcji
  zwraca:

ERROR: cli_session_request() failed...
ERROR: Unable to connect to SAMBA host, will retry in 60 seconds...: Success

   Opisów tego zjawiska jest w archiwach sporo ale odpowiedzi mniej i
   spotkałem się ze stwierdzeniem że to bug w smbspool i że jest już
   naprawiony ? Jak widać chyba nie jest ?

--
Załączniki: <none>

Pozdrawiam,
 Michał Wcisło                          mailto:Michal.Wcislo w rattanprestige.pl