mplayer i nvidia

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Śro, 4 Wrz 2002, 18:02:55 CEST

On 02.09.04 jasio w myslenice.pl.eu.org pressed the following keys:

> Pod pld-owskim mplayerem chyba nie działają opcje -brightness i -contrast
> - jak bym nie poustawiał wartości to obraz zawsze jest taki sam. ZA
> CIEMNY. Nie działają również klawisze 1-2,3-4,5-6,7-8 od regulacji
> parametrów obrazu Od razu uprzedzam pytanie - odpalam z opcją -vo xv
> (czyli według man-a przy takim wyjściu klawisze te mają działać). Karta to
> Riva TNT2M64, xserwer to nvidia, KDE3, i686. A może ktoś już miał taki
> problem z za ciemnym obrazem i sobie poradził ? Bo monitor mam wyżyłowany
> na maksa, że aż oczy bolą a w filmie ledwo coś widać :-(

xvinfo

Jeśli pokaże coś w stylu:

    number of attributes: 4
      "XV_COLORKEY" (range 0 to 16777215)
              client settable attribute
              client gettable attribute (current value is 2110)
      "XV_BRIGHTNESS" (range -128 to 127)
              client settable attribute
              client gettable attribute (current value is 0)
      "XV_CONTRAST" (range 0 to 255)
              client settable attribute
              client gettable attribute (current value is 128)
      "XV_DOUBLE_BUFFER" (range 0 to 1)
              client settable attribute
              client gettable attribute (current value is 1)

(to output z mojego matroksa)

To znaczy, że drajwer pozwala robić brightness/contrast. Bo przy
zastosowaniu Xv to driver od karty robi te rzeczy. Z tego co pamiętam
(zanim wyrzuciłem moja kartę na nvidii) to driver binarny sporo kłamał
na temat swoich parametrów -- wspominane settable i gettable parametry
były w rzeczywistości stubami, które nic nie robiły.

Robert

PS. Spróbuj może z driverami nv (tymi opensourcowymi dostarczonymi wraz
z XFree86). Podobnież w 4.2 dorobiły się supportu dla Xv w niektórych
nvidiach.

--
Bastard Operator From 149.156.96.35