ssh: connection reset by peer

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Sob, 7 Wrz 2002, 12:55:42 CEST

On Sat, 7 Sep 2002, Piotr Wysocki wrote:

> Hej.
> Mam taki problem, loguję się via ssh na serwer i zostawiam tę sesję
> na jakiś dłuższy czas. Po tym czasie jak nacisnę jakiś klawisz, to
> dostaję Connection reset by peer. Domyślam się, że jest to gdzieś
> w konfiguracji sshd/pam ustawione..ale nie mogę tego znaleść, a może
> się mylę? Jak to zachowanie usunąć, bądź zmienić ten czas?

A łączysz się może przez jakąś masquaradę? Jeżeli tak, to zmniejsz
/proc/sys/net/ipv4/tcp_keepalive_time, bo standardowo wysyła keepalive'y
co 2 godziny (czyli pewnie więcej niż timeout połączenia na masqueradzie).

--
Andrzej Szombierski
anszom w v-lo.krakow.pl / qq w kuku.eu.org / anszom w klub.chip.pl