alsa

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 13 Wrz 2002, 02:51:35 CEST

On Fri, 13 Sep 2002 02:25:36 +0200
Tomek Grzejszczyk <T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl> wrote:

> Cześć,
> 	Chciałem się zapytać czy to normalne, że alsactl pisze mi "No
> 	sound cards
> found"? Tak w ogóle to dźwięk mi działa i jest ok, tylko dziwi mnie
> ten komunikat.

Jeżeli masz taki komunikat, to pewnie nie masz skonfigurowanej alsy, a
dźwięk wydostaje się dzięki sterownikowi OSS wbudowanemu w jądro, coi w
przypadku chipsetu VIA686 da moduł: via82cxxx_audio.o

                      Pozdrawiam
                           Artur

ps. Aby alsa działału powinineś mieć coś takiego w modules.conf:

#--- Konfiguracja Dźwięku ---#
alias char-major-116 snd
options snd snd_major=116 snd_cards_limit=1
alias char-major-14 soundcore
alias snd-card-0 snd-emu10k1
tutaj zamiast snd-emu10k1 powinno być wtedy snd-via686

alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss