alsa

Tomek Grzejszczyk T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl
Pią, 13 Wrz 2002, 10:11:36 CEST

Artur Flinta wrote:

> ps. Aby alsa działału powinineś mieć coś takiego w modules.conf:
>
> #--- Konfiguracja Dźwięku ---#
> alias char-major-116 snd
> options snd snd_major=116 snd_cards_limit=1
> alias char-major-14 soundcore
> alias snd-card-0 snd-emu10k1
>                             ^^^^^^^^^^^^^
> tutaj zamiast snd-emu10k1 powinno być wtedy snd-via686
>
> alias sound-slot-0 snd-card-0
> alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
> alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
> alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
> alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
> alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
> [...]
	Ok, wpisałem coś takiego (coś podobnego miałem już wcześniej) i jedyna
zmiana to załadowanie się większej ilości modułów. Pojawił mi się też
katalog /proc/asound/seq. alsactl ciągle skarży się na brak kart
dźwiękowych oraz na błędy w /etc/asound.conf (które akurat jest całkiem
puste :-) - rozumiem że tak ma być dopókie nie zapamiętam jakoś ustawień
karty). W katalogu /proc/asound mam sporo plików, a w nich sporo
parametrów mojej karty (Sound Blaster Live), także wydaje mi się że alsa
jest poprawnie skonfigurowana (aczkolwiek się nie znam :-)). Jedyna
niepokojąca rzecz oprócz komunikatów z alsactl, to fakt że link /dev/snd
wskazuje mi na nieistniejący katalog /proc/asound/dev. Link ten zrobił
skrypt, który był w pakiecie i który założył kilka urządzeń i trochę
linków jak np.: /dev/audio->/dev/audio0 itp.

Pozdrawiam,
Tomek Grzejszczyk