Jaki mta?

Pon, 23 Wrz 2002, 20:00:12 CEST

Arkadiusz Patyk <areq w pld.org.pl> writes:

> A exim jeszcze lepszy ;-)
U mnie też najlepiej wypadł exim (pod względem możliwości, które były mi
potrzebne), a używałem także sendmaila, zmailera, qmaila, postfixa.

W eximie mam zrobione:
- TLS
- SMTP AUTH (LOGIN, PLAIN, CRAM)
- część rzeczy brana z mysqla
- antywiry sztuk 2 (mks oraz clamav poprzez amavisa), mam też
  amavisd-new (spamassassin), polspam (bazy dbm)
- parę fajnych regułek typu:
  * blackhole_http (maile od usera http (słane np. z php etc)
    o ile nie zawierają lokalnie hostowanego From są kierowane
    do /dev/null),
  * bounce_http (maile od usera http o ile zawierają prawidłowy
    ale nie lokalnie hostowany From są odbijane (bounce)
    z odpowiednim komunikatem
  * defer - maile zawierające określony nagłówek (X-Delay-Me)
    są dostarczane z podanym opóźnieniem (używam tego przy automatyce
    zakładającej konta, która od razu wysyła info powitalne mimo,
    że konto fizycznie w tym momencie nie jest jeszcze utworzone)
  * check_size_time - maile o wielkości > XMB są kolejkowane
    i przesyłane do zdalnych serwerów w określonych godzinach
    (np. 22:00-06:00, przydatne tam gdzie są kiepskie łącza)
- rewrite nagłówków (włacznie z envelope)
- w przypadku gdy load average jest większy niż 10 wstrzymywane
  są dostarczenia poczty aż load spadnie (amavis potrafił mi czasami
  nabić load rzędu 400, ta opcja mnie doskonale ratuje)
- nie przyjmowanie poczty gdy wolne miejsce na spoolu jest mniejsze
  niż XX MB
- można wstrzymywać natychmiastowe dostarczanie maili do określonych
  domen i dopiero przy kolejnym uruchomieniu kolejki (co jakiś czas
  takie uruchamianie następuje) zebrane do tej pory maile przesyłane
  są w jednym połączeniu SMTP (obniża obciążenie ale to dotyczy tylko
  b. mocno obciążonych serwerów)
- filtr systemowy automatycznie powodujący, że maile idące od user w xyz.com
  są przekazywane także do user2 w xyz.com itd. Współ admin pisząc maila
  z konta adminowego (z From adminowym) nie musi robić CC do mnie - system
  robi to za niego
- można włączyć takie dość fajne sprawdzanie nadawcy SMTP - callout.
  W momencie gdy czyjeś MTA łączy się ze mną i próbuje przesłać maila od
  ktos w blah.pl to mój exim łączy się z MXem dla blah.pl i weryfikuje czy
  user ktos w blah.pl naprawdę istnieje - jeśli istnieje to poczta jest
  przyjmowana.
- kupa innych rzeczy na bazie prostego języka tworzenia regułek
  w stylu ${if and { {costam} {costam} } {yes}{no}}
- cuda, cuda, cuda :)

> Do antivira polecam exiscan.
amavisd-new jeśli się chce mieć od razu spamassassina :-)

--
Arkadiusz Miśkiewicz   kloczek lubi być dyktatorem i dysortografem
arekm w sse.pl        AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr