Jaki mta?

Jan Sterna jjps w peryskop.com.pl
Pon, 23 Wrz 2002, 21:23:37 CEST

ciach---------------------------------

to prawda łatwo go dostosowaś do wszsystkiego.

> U mnie też najlepiej wypadł exim (pod względem możliwości, które były mi
> potrzebne), a używałem także sendmaila, zmailera, qmaila, postfixa.
>
> W eximie mam zrobione:
> - TLS

postfix radi sobie z tym raczejn nienajgorzej!! kwestia konfiguracji. na
klientach zwłaszcza MŚ. Do opanowania. przynajmniej przy szustce, starszych
też.

> [...]
>   robi to za niego
> - można włączyć takie dość fajne sprawdzanie nadawcy SMTP - callout.
>   W momencie gdy czyjeś MTA łączy się ze mną i próbuje przesłać maila od
>   ktos w blah.pl to mój exim łączy się z MXem dla blah.pl i weryfikuje czy
>   user ktos w blah.pl naprawdę istnieje - jeśli istnieje to poczta jest
>   przyjmowana.
> - kupa innych rzeczy na bazie prostego języka tworzenia regułek
>   w stylu ${if and { {costam} {costam} } {yes}{no}}
> - cuda, cuda, cuda :)

> amavisd-new jeśli się chce mieć od razu spamassassina :-)

Jednego czegoo brakuje w pld to spec[u/ów] do budowy komercyjnych programów
antywirósowych dla MTA takich jak vscan. Może ktoś wrzuci to do cvs.

--
jjps w peryskop.com.pl