XFree86 4.2.99.4 mmmm... - wolne uruchamianie X i aplikacji X11

Marek Guevara Baun marek.guevara w atm.com.pl
Wto, 8 Kwi 2003, 15:17:52 CEST

konrad rzentarzewski wrote:
> zbudowałem sobie. dziwne rzeczy się dzieją, mianowicie: start X serwera
> trwa ok 45 sekund (przy 4.2.1 ok 15 sekund przy niezmienionym konfigu).
> to samo przy przejściu na konsolę tekstową i powrocie do Xowego Screena
> oraz po operacji suspend/resume.

Podobne objawy zaobserwowałem u siebie na 4.2.99 (jeszcze ra) oraz
aktualnym 4.3.0-1.2 (nest) dla sterownika nv (binarek od nvidii nie
sprawdzałem - karta to pierwsza generacja GeForce DDR).

Start X-ów jest zauważalnie zbyt długi, zarówno dla czystego
WindowMakera jak i Sawmill/Gnome 2.2/Gnome 2.3. Podobnie przy
powrocie z terminala/konsoli do X-ów - bardzo długo mam zamrożony
ekran.

W stosunku do wcześniejszego środowiska z Ra (XFree86 4.2.1) dłużej
uruchamiają mi się też same aplikacje graficzne - xterm, gnome-terminal,
mozilla, galeon - wygląda to tak jakby system przez jakiś czas nic nie
robił, a potem dopiero zabierał się do ładowania programów.
Same aplikacje jak już się odpalą pracują szybko.

Pierwsze podejżenia to niecachowana informacja o bibliotekach, ale
niby w /etc/ld.so.conf mam /usr/lib jak i /usr/X11R6/lib, a nawet
/usr/local/lib.

Być może to jakiś efekt uboczny przejścia z ra do nest, błędu
w kernelu 2.4.20 (obecnie 2.4.20-5pl3-pre, ale dla -2 i -4 bez pre
to samo), cecha reiserfs 3.6.x vel glibc 2.3. Ma ktoś jakieś
pomysły?

Powyższe obserwowałem na XFree86 4.2.99 budowanym w środowisku
Ra+2.4 na moim komputerze (kernele cieciwy 2.4.20), 4.3.0 wziętym
z builder.averne.net w środowisku nest z tego serwera
i tym samym 4.3.0 przebudowanym lokalnie (+ pakiety z nest-test
i budowane builderem). Sprzęt w miarę szybki - Celeron 1.4GHz

Marek

--
Marek Guevara Braun   <mguevara>