Windziany serwer VNC za NATem

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pon, 14 Kwi 2003, 11:57:04 CEST

On Mon, 14 Apr 2003, PLD-users wrote:

> Czesc
>
> Mam na routerze wychodzacym na swiat PLD z kernelem 2.4.18 i iptables.
> W sieci lokalnej stoi sobie komputerek z Windows 98,
> na ktorym jest zainstalowany Serwer VNC.
>
> Chce zrobic zeby z dowolnego mniejsca z internetu
> mozna bylo dostac sie przez vnc na komputerek z Windowsem.
> Z tego co wyczytalem to ten Windowsowy vnc
> nasluchuje na porcie 5800 i 5900.
>
> Probowalem juz roznych cudow z DNAT i SNAT na porty 5800 i 5900,
> ale nie udalo mi sie osiagnac tego co chcialem.
>
> Prosze, niech ktos napisze ktore porty musze przekierowac na jakie
> [...]
nie napewno bo vnc na windzie nigdy się nie bawiłem
ale większość programów można w ten sposób obsłużyć:

iptables -t nat -A PREROUTING -i <interfejs-do-internetu> -p <tcp/udp>
--dport <port> -j DNAT --to-destination <ip-za-maskaradą>

> Bede wdzieczny za przyklad.
no to np.
iptables -t nat -A PREROUTING -i ppp0 -p tcp --dport 5800 -j DNAT --to-destination 192.168.1.2
iptables -t nat -A PREROUTING -i ppp0 -p tcp --dport 5900 -j DNAT --to-destination 192.168.1.2

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :