XFree 4.3.0 i radeon7000

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.one.pl
Wto, 15 Kwi 2003, 11:59:30 CEST

Zbudowałem XFree 4.3.0 z cvs-u i teraz mam problem z uruchomieniem X-ów
nawet na starym XF86Config-u.
Mam kartę ATI Radeon 7000.
Nowe X-y zbudowałem bo w nich jest podobno lepsza obsługa tychże kart
i ich wyjścia tv-out.
Przy 4.2.0 miałem problem taki:
(EE) RADEON(0): No valid mode found for this DFP/LCD
i rozwiązałem to przez dodanie:
Option	    "CrtScreen" "yes"
bo tak stało gdzieś w dokumentacji
Ale teraz ilość błędów zwiększyła się:
(EE) RADEON(0): Virtual height (0) is too small for the hardware (min 128)
(EE) RADEON(0): No valid mode found for CRTC2 clone
(EE) RADEON(0): No valid mode found for this DFP/LCD
i nic nie pomaga.
Chciałem uruchomić sterowniki z gatos ale nie jest to przygotowana ich
kompilacja w specu a i same sterowniki są dość leciwe wiekowo.
Ściągnąłem nowe z gatos spróbowałęm poprawić XFree.spec ale nie przechodzi
kompilacja ze speca do końca.
Jak po próbie kompilacji ze speca zrobiłem make tylko w katalogu ze
sterownikami to zrobiło się bez problemu.
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak powinien być przygotowany ten katalog?
Jest tam plik Imakefile i powinien tam zadziałać (?) program xmkmf, tyle wiem.
Ja wpisałem coś takiego:

%ifnarch alpha
cd xc/programs/Xserver/hw/xfree86/drivers/ati.2
%%{__make} -C xc/programs/Xserver/hw/xfree86/drivers SUBDIRS="ati.2" Makefiles

Więc jak?
Może coś trzeba zmieniać w Imakefile (Makefile) z XFree?
Ale błagam łopatologicznie lub obrazowo bo robie to wszystko trochę na
czuja...

--
Grzegorz Pietrzak
grzes w artikon.one.pl.bezspamu