Czcionki i XFree86 4.3.0

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 15 Kwi 2003, 12:27:34 CEST

Na początek - nie działa właśnie wyszukiwarka do pld-users-pl, nie zwraca
żadnych rezultatów (zawsze "no results found"). Dlatego, jeśli było to
kiedyś wałkowane - nie mam możliwości tego znaleźć.

A teraz główna rzecz. Skompilowałem wczoraj XFree86-4.3.0-1.2 z CVS-a.
Chodzi poprawnie - z jednym wyjątkiem. Mam kłopoty z wyświetlaniem
czcionek. Chodzi mi głównie o czcionki bitmapowe (np. Fixed-misc).
Korzystam z xfs-a. Mam dostępne dwa w tej chwili (na różnych maszynach),
jeden pochodzący z 4.3.0 i jeden z 4.2.0. O ile ten drugi chodził jak
chodzi, to ten nowy ma również problemy z czcionkami. Sprawia to wrażenie
niepoprawnego wyświetlania czcionek w formacie Unicode (wyświetla dwa znaki
zamiast jednego).

I teraz tak.
Po pierwsze - bez względu na to, z jakiego serwera czcionek korzystam, pod
4.3.0 nie widzę fontów bitmapowych (np. wymienionego powyżej Fixed-misc),
ale - uwaga - nie dotyczy to polskich literek. One są.
Po drugie - jeśli używam xfs-a z 4.3.0, czcionki np. w galeonie czy mozilli
są wyświetlane "podwójnie", tj. na każdy znak przypada dodatkowy, który
jest zupełnie "z gruchy".
W obu przypadkach podejrzewam problem z xft. Czy mam rację czy tylko muszę
coś dokonfigurować (co i jak)? Czy istnieje jakiś sposób na obejście tego?
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498