przyszłość

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Czw, 17 Kwi 2003, 09:29:39 CEST

Witam.

> Widzisz, nikt nikomu nie broni dostepu do wiedzy. Ta wiedza calymi

[...]

> nie.

Tak. Zgoda w 100%, nawet zrozumienie. Z mojej strony- prawie rok temu
wpadlem na stronke i przejzalem doumentacjie- jest Podrecznik Admina!,
ale jako zarys. Prawie (z pamieci) rok potem wpadam i podrecznik bez
zmian. Wiedza moze podana na tacy, a moze pokazujaca pewne sposoby
postepowania w konfiguracji tej konkretnie dystrybucji, aczkolwiek
niedostepna bo niebedaca. Poza tym fajen to ujoles o selekcji.

> A jakiej wiedzy potrzebujesz po przesiadce z RH? Linux to Linux
> wiekszych roznic miedzy dystrybucjami nie ma. Pliki konfiguracyjne
> demonow wygladaja tak samo. Roznic sie moze konfiguracja samego
> systemu, ale krotka wycieczka po drzewie /etc/sysconfig rozwiewa
> wszelkie watpliwosci. Ja po przesiadce z RH (5.2 AFAIR, nie wiem czy
> cos pozmieniali w pozniejszych wersjach) na PLD nie mialem wiekszych
> trudnosci ze znalezieniem sie w tym systemie, a jestem leniwy, ciezko
> kojarze i znam moze z 10% Linuksa.

Tez nie mialem, ale radzilem sobie sam, z maluczka pomoca (w pierulkach)
grupy. Dobil mnie brak na oficjalnej stronie podrecznika administracji-
mojej pierwszej wiedzy o konfiguracji RH nabylem z czegos takiego. A
roznic jest sporo (inaczej nie bylo by mowy o dystrybucjach), ale dzieki
temu ze jest tez sporo podobienstw przesiadka jest bardzo przyjemna.

> Popatrz na to takze z innej strony. Jesli PLD byloby trudne, a
> zdobywanie informacji na temat instalacji, obslugi i administracji
> problematyczne, to czy ta dystrybucja bylaby uzywana przez tyle osob?

Tak, bylaby. Nie jest to trudna (z mojego punktu widzenia, choc nie
powiem- lansowana na trudna) dystrybucja, ale przeznaczona dla osob,
ktore juz linuksa znaja. Na watku padl juz post, ze wolano by uzywac
stabilnej platformy przez 60 osob, niz niestabilnej uzywanej przez
setki. Trudno odmowic temu racji, ale i zasmuca fakt, ze podobne glosy
szybko moga zachecic do przesiadki tych, ktorzy ledwie lykneli PLD.

--
========
  TomLee

Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.