Pytanie

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Nie, 27 Kwi 2003, 21:46:49 CEST

On Sun, 27 Apr 2003, Marteen wrote:

> testowym
>
> Hmm... moze i racja. ale jak wygenerowac wlasna plytke korzystajac z lilo

Kiedyś się w coś takiego bawiłem i muszę się przyznać że nie udało mi się
znaleźć rozwiązania bez użycia tymczasowo dyskietki. Ogólnie sprawa
wygląda tak, że trzeba mieć image bootowalnej dyskietki, i pokazać go
mkisofsowi tak, żeby zrobił bootowalną płytę.

> przy starcie. poza tym trzeba to jakos zrobic zeby system plikow miec w
> ramdysku

to jest initrd.. ale w przypadku minidystrybucji na cd i tak całego
filesystemu nie wpakujesz do ramu.. poprostu po zabootowaniu musisz
zamontować (a najpierw znaleźć/załadować drivery) swój cdrom.

knoppix jest jeszcze sprytniejszy, bo cały filesystem trzyma na płycie w
jednym dużym zgzipowanym pliku, ale w takie rzeczy chyba się już nie
musisz bawić :)

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :