Czyzby bug w apachu??

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 29 Kwi 2003, 23:01:08 CEST

On Tue, Apr 29, 2003 at 10:38:59PM +0200, Tomasz Gibziński wrote:
> dobra a co z tym
>
> 66.87.192.214 - - [29/Apr/2003:17:11:50 +0200] "POST http://ip_mojej_maszyny:25/ HTTP/1.1" 200 55472
>
> ten przypadek mnie nie martwi bo akurat moja konfiguracja postfixa
> zalatwia ten problem (reject)
>
> ale natomiast
> 66.87.192.214 - - [29/Apr/2003:17:11:51 +0200] "POST http://ip_sasiada:25/
> HTTP/1.1" 200 55472

Musisz poprawić konfigurację apache. Rozumiem że masz proxy włączone.
Ale żadne dobrze skonfigurowane proxy nie powinno pozwalać na połączenia
na porty < 1024 i różne on 80 i 443. Jeśli ci tam proxy nie potrzebne
wogóle, to je wywal. Jeśli potrzebne dla lub do konkretnych adresów, to
popraw konfigurację.

> dlaczego wogole apache pozwala na wykorzystywanie siebie jako proxy?
> apache-2.0.45-0.1
> mod proxy niemam zadengo squida tez nie a wiec co jest?
Jak nie ma mod_proxy to nie wiem. A mod_rewrite jest? No i czy on
rzeczywiście nawiązuje te połączenia na port 25? Może tylko zwraca
stronę domyślnego serwera wirtualnego?

Pozdrowienia,
        Jacek