RPM'y postgresa

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.one.pl
Wto, 12 Sie 2003, 12:45:46 CEST

Dnia wto 12. sierpień 2003 13:15, Marek Dąbrowski napisał:
> Póbuję zbudować rpm'y postgresa. Ściągnąłem najnowsz src i speca z CVS
> pld ale proces tworzenia kończy się poniższym komunikatem:

[ciach]
> You cannot run initdb as root. Please log in (using, e.g., 'su')
> as the (unprivileged) user that will own the server process.
>
> Nie wiem co z tym zrobić, przecież ja nie instaluje postgresa (nie ma
> usera postgres) tylko chcę utworzyć rpm'y?

On robi testy środowiska, do tego uruchamia initdb i zakłada testową bazę.
Ale nie zrobi tego jako root!!! Taki mądry!
Ale uruchamiam u siebie ./builder -b postgresql.spec i napiszę jak u mnie.
Zrobię to jako zwykły użytkownik (nie jako root!!!).

P.S.
Trochę to potrwa...
P.P.S.
Jak chcesz kompilować pakiety to rób to jako zwykły user.
A dopiero potem instaluj jako root.

--
Grzegorz Pietrzak
grzes w artikon.one.pl.bezspamu