Problem z prawami dostepu w Zope

Dariusz Wlodarczyk milley w gostyn.pl
Pią, 22 Sie 2003, 01:10:19 CEST

Witaj Dariusz,

W Twoim liście datowanym 22 sierpnia 2003 (01:01:14) można przeczytać:

DW> Zbudowalem sobie Zope z cvs i wsio byłoby ok gdyby nie takie cosik
DW> pojawiające się przy próbie pakowania bazy danych:

DW> Zope Error
DW> Zope has encountered an error while publishing this resource.
DW> Error Type: IOError
DW> Error Value: [Errno 13] Permission denied: '/var/lib/zope/main/Data.fs'

DW> próbowałem żąglować trochę uprawnieniami ale niestety nic sie nie
DW> zmieniało w kwesti tego błędu. Czy ktoś mnie może oświecić jakie
DW> powinny te uprawnienia być żeby było ok? W tej chwili mam na
DW> /var/lib/zope oraz /var/lib/zope/main ustawione root.zope 1771 a na
> [...]

Sam sobie odpowiem:
podczas startu zope pliczek /usr/sbin/zope-start modyfikuje
uprawnienia do katalogu /var/lib/zope/main na 1701. Poprawiłem to.
Zmieniłem także właściciela plików w tymże katalogu na zope i ruszylo
;) Prośba tylko aby ktoś sprawdził pod tym kontem (uprawnien) speca ;)

--
Pozdrowienia,
milley