Amavis

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Śro, 27 Sie 2003, 13:12:29 CEST

Dariusz Wlodarczyk wrote:
> Witajcie!
>
> Mam zamiar zmienić kasperskiego na clamav przy skanowaniu poczty pod
> kątem wirusów. W związku z tym dwa pytania:
> 1. Zostać przy clamav czymoże użyć jednak mks-a ? A może jeszcze coś
> innego polecacie (najlepiej darmowego)

Ja mam od początku clamava (na starym był kaspersky - woolny i drogi).
Clamav działa pięknie - bazy są naprawdę świeże!

> 2. Ktorego amavisa lepiej wybrac bo sa o ile zauwazylem 3 ;) biorąc
> pod uwagę skuteczność, obciążenie systemu itp.
>      a) amavisd
>      b) amavisd-new
>      c) amavis-ng

Na mailowym mam czyste Ra i właśnie amavisad używam...,ale niestety
muszę go zmienić! Nie wiem czy a*-ng ma takie fajne opcje jak
amavisd-new (ng jest w Ra, a  new nie!) np. eliminacje powiadomień, że
wysłałeś wirusa jak go nie wysłałeś: viruses_that_fake_sender_re i tu
wpisujesz wiruchy np. Sobig który podmienia Re...
Do tego dochodzi jeszcze wielokrotny skaning maila czyli: clamav
skanuje, a potem mks (oba póki co za friko) - + SpamAsasin (już wewnątrz
amavisa!) - sam jestem ciekaw jak to działa... :-)
Poczytaj na stronce amavisa-new, a propos maintainer pakietu jest wersja
p5, a w specu p4
(patche się nakładają - nie mam rw ;-)
Może też do Ra dodać - to nie jest jakaś superhiper zmiana...

Właśnie skompilowałem z CVSu (w środowisku Ra) i najpierw pójdzie na
testy - zobaczymy...

--
Andrzej Zawadzki