Nadgorliwy mks / amavis. (wirusy z pld-users ;) )

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Pią, 29 Sie 2003, 20:01:07 CEST

Dnia śro 27. sierpnia 2003 21:31, Mateusz Korniak napisał:
[CIACH]

> Zawsze miałem:
> [root w beauty virusmails]# ls -lad  /var/spool/amavis/
> drwxr-x---    4 amavis   amavis       4096 08-27 16:50 /var/spool/amavis/
Wygląda OK.

> No i (dziwna sprawa) po upgradzie do mks-1.9.2 problem przestał istnieć:
>
> [root w beauty virusmails]# mkschk
> /var/spool/amavis/virusmails/fake_mks_virus-mail_pldusers
> OK /var/spool/amavis/virusmails/fake_mks_virus-mail_pldusers
>
> Nie jestem pewien czy chodzi tu o fakt instalacji konkretnej wersji (1.9.1
> -> 1.9.2) czy też jakiś problem z dodawaniem usera mksd do grupy amavis...
Wygląda na to, że w /etc/group nie miałeś dopisanego mks-a do grupy amavis :)

> Aktualnie mam b. podobny problem z clamav.
> Uruchamiany z /etc/rc.d/init.d/clamd nie ma dostępu do plików w
> /var/spool/amavis/ natomiast uruchamiany:
>
> [root w beauty virusmails]# su - clamav # to po chsh clamav
> [clamav w beauty tmp]$ /usr/sbin/clamd
>
> Działa jak najbardziej dobrze.
Hmm, z clamavem Ci nie pomogę, ja dłubałem przy mks-ie i amavisd-new :)

> BTW: co znaczy ERR 128 ?
Nie wiem, ale zajrzyj do zainstalowanej dokumentacji do mks-a tam o ile
pamiętam jest spis wszystkich możliwych kodów błędów :)

--
Jacek Rzęsista
mailto:jasio w myslenice.pl.eu.org