multiple WAN interfaces - problem (htb,imq)

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Pon, 1 Gru 2003, 22:00:04 CET

Dnia niedziela 30 listopad 2003 20:32, Krzysiek Taraszka napisał:
> Witam,
>
> mam maly problem z konfiguracja 2 lacz do internetu.
> Poczatkowo wydawalo mi sie to banalna sprawa, zrobie load balancing, i
> bedzie fajnie.
Oo, masz takiego providera że to umożliwia ? :)

> I moglo by byc fajnie, tylko ze mam rowniez regolki htb (cos jak tworczosc
> jasio, tylko pozmieniane). I teraz problem.
:)

> [...]
> eth3 - LAN (eth3 192.168.3.0/24)
>
> gdy byl tylko jeden interfejs WAN, sprawa byla banalna, ruch z eth0
> kierowalem do imq0, nastepnie z imq0 dzielilem sobie ceil 1/3 lacza rate
> cale lacze peer klasa IP, kolejna klasa w drzewie peer IP i bylo calkiem
> OK.
>
> Problem pojawia sie w momecie drogiego interfejsu WAN. _TEORETYCZNIE_ load
> balancing powinien zalatwic sprawe, ok, ale jak teraz skierowac ruch z eth0
> i eth1 do imq0 ? czy rate w imq0 zwiekszyc o rate z eth1 (rate imq0 = rate
> eth0 + rate eth1) ? Da sie tak ? probowal juz ktos ?
Spróbowałbym na 2 sposoby:
1. tak jak myślisz - imq z dwóch wanów z takim rate jak myślisz (skoro mają
jednakową prędkość, to powinno być OK)
2. to rozwiązanie zastosowałem zamiast imq na kernelu 2.2 którego mi się nie
udało odpalić  - co prawda od strony 2 lanów, ale działa ślicznie - zrób
bridge'a z WAN1 i WAN2 z 2 adresami na interfejsie - i wtedy możesz walić od
razu htb bez potrzeby imq (mam nadzieję, że zrozumiałeś o co mi chodzi - jak
nie, to po szczególy zapraszam na GG - numerek znasz ;) ).
--
Jacek Rzęsista
ICQ:19324277