Karta sieciowa moze chodzic wolniej ??

Grzegorz Mlonek Grzegorz.Mlonek w infor.pl
Śro, 3 Gru 2003, 08:32:52 CET

On Tue, 2 Dec 2003 19:41:20 +0100
Pawel Koska <poul w pf.pl> napisał(a):

> Chodzi o to by byla mozliwosc ograniczenia ruchu jaki moze
> przyjsc/wyjsc z serwera. Tak by zamiast 100Mbit czy 10Mbit bylo tylko
> 2Mbit, czy nawet 1Mbit. Mozna by cos takiego zrobic przez access listy na
> routerze, ale chcialem to zrobic w delikatniejszy sposob.

trochę nie na temat ale...
jeżeli masz router CISCO to generalnie rób ograniczenie pasma
na serwerze bo modele poniżej 3660 nie radzą sobie z tym należycie
(w porównaniu do Linuxa) ewentualnie jeśli switch do którego
jest podłączony serwer posiada ograniczeni pasma to skorzystaj z tego.

> Nie wiem czy cos takiego da sie zrobic, myslalem cos o jakims ifconfig
> z jakimis parametrami, ale chyba tak sie nie da zrobic :-(

no niestety tak ja przedmówcy polecam HTB (albo inny algorytm kolejkowania
np. CBQ bo HTB jest tylko na wyjście)

powodzenia
Grzegorz