[Ac] useradd -m

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Śro, 10 Gru 2003, 09:53:33 CET

On Wed, 10 Dec 2003, Robert 'dzeus' Graużenis wrote:

> Próbuje założyć nowe konto użytkownika:
>
> [root w master dzeus]# useradd -m jan.kowalski
> useradd: nieprawidłowa nazwa użytkownika 'jan.kowalski'
>
> Z tego co pamiętam to w Ra się dało. Co się zminiło od tego czasu, że
> nie mogę stworzyć konta usera z kropką w nazwie w Ac?

ZTCP to nowe shadow, w ktorych pozabraniano tego i owego.
Skadinad slusznie, bo zbior programow robiacych problemy
przy loginach z kropka nie jest zbiorem pustym
(adasi: to dla Ciebie taka dziwaczna formułka).

Z pamieci to: chown glupieje na chown jan.kowalski plik,
bo mysli ze kowalski to grupa, niektore MTA nie potrafia
dostarczyc poczty (qmail?) itp.

Czuje ze chodzi o adresy pocztowe postaci imie.nazwisko w domena ?
Zgadlem? Jesli tak, to /etc/mail/aliases jest dobrym miejscem na to.

M.
-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-