Zwisy i restarty przy czytaniu z dysku.

btower btower w osiedle.net.pl
Sob, 13 Gru 2003, 14:53:33 CET

Witam.

Sytuacja:
PLD 1.1 kernel 2.4.20-9 od cieciwy.
Duza partycja 110GB z systemem plików xfs.

Problem powstaje gdy duzy plik (jak film 700MB) sciagniety za pomocą mldonkeya
próbuję odczytywać. Niektóre filmy powodują zwis lub restart systemu,
najczęściej w tym samym miejscu, np: w połowie lub pod koniec. Taki plik jest
wtedy praktycznie do wyrzucenia bo próba przegrania go wymaga wielu zwisów i
restartów.

Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane. Podejrzewam że może jest to efekt
dużej defragmentacji pliku gdyż taki film ściąga się kilka, kilkanaście dni
(z drugiej strony mldonkey rezerwuje miejsce na dysku dla tego filmu, jak
sprawdzić defragmentacje jakiegoś pliku?) a natywnie płyta główna nie
obsługuje tak dużych dysków.
Dysk (SAMSUNG SV1204H) jest napewno sprawny (bez bad sektorów bo sprawdzałem
narzędziami od producenta).

Pozatym innych problemów z dużymi plikami nie zaobserwowałem.

Jak temu zaradzić?
Może zmiana systemu plików?