Ac 2.6 X-y i nvidia

Krystian T krystian w tomczyk.civ.pl
Pon, 15 Gru 2003, 23:48:42 CET

W liście z pią, 12-12-2003, godz. 12:10, Wieslaw Kierbedz pisze:

> Z tego, co piszesz, to nie jest kwestia różnicy wersji kernela ;(.
> Jeśli masz kernel-source-test11 z AC, to tam chyba modpost (patrz poprzedni list) ma uprawnienia 644, a to jest program.
> Zmień to na początku na 755 i spróbuj bez przebudowy kernela - tylko "sudo rpmbuild -bb kernel-video-nvidia.spec".

Końcówka komunikatów po rpmbuild -bb kernel-video-nvidia.spec
[...]
+ /usr/bin/make module CC=gcc INCLUDES=-O2 -march=i686 -I.
-D__KERNEL_SMP=1 -D__SMP__ -I/usr/src/linux/include
make[1]: Wejście do katalogu `/usr/src/linux-2.6.0'
Makefile:391: .config: Nie ma takiego pliku ani katalogu

The present kernel configuration has modules disabled.
Type 'make config' and enable loadable module support.
Then build a kernel with module support enabled.

make[1]: *** [modules] Błąd 1
make[1]: Opuszczenie katalogu `/usr/src/linux-2.6.0'
nvidia.ko failed to build!
make: *** [module] Błąd 1
błąd: Błędny status wyjścia z /var/tmp/rpm-tmp.55710 (%build)

Błędy budowania RPM-a:
    Błędny status wyjścia z /var/tmp/rpm-tmp.55710 (%build)

Okazało się, że problemem było:
make[1]: Wejście do katalogu `/usr/src/linux-2.6.0'
Makefile:391: .config: Nie ma takiego pliku ani katalogu

W /usr/src/linux-2.6.0 miałem config-up i config-smp. Zmieniłem nazwę
tego drugiego na .config i po tym udało się przebudować nvidię.

Potem miałem jeszcze problem z tym, że moduł był spakowany i musiałem go rozpakować (dzięki WK), ale to nie było wszystko.
Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem - musiałem jeszcze wywołać depmod i wreszcie działa :)
  Krystian T.

    "Errare humanum est"