Dzwięk (jaka karta i jak ją zmusić uruchomić )

Sob, 20 Gru 2003, 16:29:45 CET

Osóbka znana jako Michał Raś, wystukała:

> [...]
>
> [root w barbarita rasiu]# grep audio /etc/group
> audio::23:rasiu,barbarita
>
> :(
>
> rasiu w barbarita rasiu$ xmms
>
> Gdk-WARNING **: locale not supported by C library
>
> ** WARNING **: oss_open(): Failed to open audio device (/dev/dsp):
> Permission denied
>

> a zapomnialem dodac ze xmms jak daje sie play to pojawia sie okienko
> Couldn't open audio
> 1. You have the correct output plugin selected
> 2. No other programs is blocking the soundcard
> 3. Your soundcard is configured properly

W konfiguracji xmms'a coś namieszane, albo faktycznie nie dizałają
sterowniki OSS. Zobacz czy mpg123 Ci coś zagra?
Może jeszcze sprawdź to:
[adas w dom adas]$ sudo lsmod
Module                  Size  Used by    Tainted: P
emu10k1                58668   1
sound                  55880   0  (autoclean) [emu10k1]
ac97_codec             13012   0  (autoclean) [emu10k1]
soundcore               3908   7  (autoclean) [emu10k1 sound]
[...]

U mnie jest SBLive i nie korzystam z żadnego serwera arts/esd może zobacz w
konfiguracji (dla KDE Centrum sterowania -> Dźwięk i multimedia -> System
dźwiękowy)

> w xmms
>  Input Plugins: MPEG Layer 1/2/3
> Output Plugins: OSS Driver 1.2.8