Dźwięk w grach

Paweł Sikora pluto w ds14.agh.edu.pl
Pon, 29 Gru 2003, 12:49:49 CET

On Monday 29 of December 2003 12:41, Falkon wrote:
> Witam
> Mam postawione AC razem z jajkiem 2.6, a dźwięk po alsie.
> Wszystko byłoby pięknie, gdybym tylko nie dostawał dziwnych komunikatów.
> Mplayer, mpg123, xmms nie mają żadnych problemów. Dźwięk jest i nie ma
> problemu. Problem pojawił mi się gdy chciałem uruchomić Quake3.
> No i dostałem taki komunikat:
>
> ------- sound initialization -------
> Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
> trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less
> performance code) /dev/dsp: Input/output error
> Could not mmap /dev/dsp
> [...]

alsa jest winna.
ja mam prosta karte SB128PCI ktora przez oss udostepnia
dwa kanaly /dev/dsp(play|record) i /dev/dsp1(play)
przy oss smialo podpiac mozna Q3 na /dev/dsp1 i gra pieknie,
a ten sam trik przy wykorzystaniu emulacji oss z alsy
nie przejdzie bo Q3 twierdzi, ze /dev/adsp (odpowiednik /dev/dsp1)
jest "niedobry". oczywiscie na /dev/dsp (z alsy) gra.
wnoisek? emulacja oss z alsy jest jakas niedorobiona.

--
The only thing necessary for the triumph of evil
  is for good men to do nothing.