Sieci DOCSIS

Łukasz C. Jokiel Lukasz.Jokiel w klonex.com.pl
Śro, 5 Lut 2003, 18:25:40 CET

Kif napisał(a):

> Ja mam TFTP, ToD, DHCP na Linuxie. Oprogramowanie do zarządzania,
> informacji o modemach mam zrobione przy pomocy ucd-snmp i php. Jakoś to
> funkcjonuje. A czy może ktoś próbował obcinać pasmo na upstreamie dla

Większość kablówek tak ma. Najlepiej zarządzać po SNMP.

> konkretnych userów? Moja sieć pracuje na PLD oraz Cisco uBR 7114.

Tak, w DOCSIS 1.1 możesz przyciąć pakiety per user, nawet po VLAN ID.
Możesz też po MAC i oczywiście IP/MASKA :). Jeśli chcesz to poczytaj:
ftp://ftp.klonex.com.pl/pub/win32/articles/Konfiguracja_systemow_w_standardzie_DOCSIS_i_EuroDOCSIS_1.1.pdf
będziesz miał ogólny obraz.

W DOCSIS 1.0 można kombinować trochę z większymi przepływnościami (DOCSIS
1.0+), ale to raczej średnio się podoba bo to nie jest standard i modemy
kablowe typu "made in Taiwan" tego nie potrafią.

--
Lukasz C. Jokiel, via webmail.