kernel 2.4.20 , iptables itp :P

_-=MrRobby=-_ mrrobby w elcuk.dabrowa.pl
Nie, 23 Lut 2003, 10:50:46 CET

Hello Szymon,

Sunday, February 23, 2003, 2:38:12 AM, you wrote:

_M_>> 3. Kernela zmienialem na 2.4 z mysla o IPtables i podmianie systemu na
_M_>> serwie bo jak narazie jest tam RH 8.0. Sciaglem zrodla
_M_>> iptables-1.2.7a.tar.bz2 skompilowalem:
_M_>> make KERNEL_DIR=/usr/src/linux
_M_>> make install
_M_>> Niby wszystko sie ladnie zainstalowalo ale czy firewall juz dziala???
_M_>> Czy trzeba zrobic cos jeszcze?? Na serwie mam narazie RH 8.0 i tam
_M_>> iptables znajduje sie w /etc/rc.d/init.d/ i podczas ladowania systemu
_M_>> pokazuje mi ze firewall jest ladowany a tu nic, no i w PLD nie ma go w tym
_M_>> katalogu co w RH. Moze ktos sie tym zajmowal? :P

STK> Samo iptables to nie jest firewall, tylko narzedzie w ktorym mozesz
STK> firewalla napisac.

No dobra to jak mam zainstalowac i zuywac iptables jako firewall-a???

_M_>> 4. Jesli niemacie jeszcze dosc to mam male pytanko oderwane od tematu
_M_>> :)) Chodzi mi mianowicei o podpowiedz jak moge zmienic logo w czasie
_M_>> startu lilo??? Bo jak narazie jako logo mam RH a chcial bym naszego
_M_>> polskiego bociana:P taka mala kosmetyka. Ktos wie gdzie to zmienic

STK> Ustaw w /etc/lilo.conf wszystko jak chcesz i wpisz uruchom lilo...
STK> Zamiast loga RH bedziesz mial.... a zreszta sam zobacz :].

Ustwa jak chcesz?? wlasnie ze ja nie wiem jak to ustawic. Niby
znalazlem na pewnej stronie :

Jeśli chcemy mieć lilo w trybie graficznym (z takim fajnym bocianem - symbolem PLD to zamiast linijki install=... wpisujemy:
install=/boot/boot-bmp.b
bitmap=/boot/lilo-pldblack.bmp
bmp-colors=9,,,6,0,0
bmp-table=21,287p,2,4,175p
bmp-timer=73,29,7,0,0

Pozmienialem w lilo.conf wszystko jak nalezy i przy probie wydania
lilo jako root wyskauje mi ze jest jakis blad w
install=/boot/boot-bmp.b a ze nie wiem o co biega dlatego pisze :) aha
jakie sa wymagania odnoscnie bmp na logo??  Jaka jest max rodzielcosc
i glebia kolorow???

A czy ktos zna odpowiedzi na 1 i 2  pytanie????

1. Wszedzie czytalem + wasza lista mailingowa ze kompilacja odbywa sie
w sposob make: dep clean bzImage modules modules_install . Jak tak
zrobilem to podczas bzImage wyskakiwal jakis blad. Wszystko przebieglo
bez problemu gdy przed bzImage dalem make modules i make
modules_install. Wiec juz sam nie wiem czy to ma jakas roznice jak dam
make modules i make modules_install przed lub po make bzImage????jest
roznica??

2. Co to jest ten initrd??? Bo mialem z tym straszny problem.
System.map i vmlinuz przegralem do /boot i troszke sie naglowkowalem
skad mam wziasc jakis initrd. W pewnym opisie znalazlem:
 #geninitrd /boot/initrd-2.4.20.gz 2.4.20
 i link
 #ln -s /boot/initrd-2.4.20.gz initrd
Niby zadzialalo bo system wystartowal ale zastanawia mnie co to jest
ten initrd i czy w taki sposob sie go otrzymuje?

Pozdrawiam,

_-=MrRobby=-_                   mailto:mrrobby w elcuk.dabrowa.pl

GG 245415