Announce: kde-3.1 dla Ra

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Czw, 27 Lut 2003, 13:52:27 CET

Większa część (+indexy poldka) jest dostępna pod adresem:

ftp://ftp.pld.org.pl/people/adgor/kde/3.1/Ra/i686/

Kilka uwag:
1)
Jest to zbudowane z prefixem /usr. Nie zauważyłem problemów z działaniem
ale nie testowałem aplikacji bedących w Ra opartych o qt/kde.
Prawdopodobnie bedą z nimi problemy - i tutaj prosba do zainteresowanych
o przetestowanie tego i sygnały - ile takich aplikacji jest i co sie
bardziej opłaca - czy przebudowanie tych aplikacji (bedą to często nowsze
ich wersje - vide qcad), czy też przeniesienie qt/kde dla Ra do prefixu
/usr/X11R6 (to byłoby dobre ale nie wiem kto i kiedy to zrobi).
2)
W zestawie znajduje się glib2 zbudowany z rewizji 1.51 (poprawki
malekitha) bez którego nie byłoby mozliwe zbudowanie arts. Nie wiem, czy
dla poprawnego działania artsa nie jest potrzebny upgrade glib2
(najprawdopodobniej nie - o ile nie bedziemy instalowali paczki
arts-glib).
3)
- qt, arts, kdemultimedia sa zbudowane z supportem dla systemu NAS
- kdelibs, kdebase i kdegraphics sa zbudowane z uzyciem bcondu "--with ra"
(w kdelibs i kdebase zmienia on wymagania co do openssl, dodatkowo w
kdebase - co do db a w kdegraphics zamienia libgphoto2 na gphoto2)
4)
kdemultimedia są zbudowane z  "--without alsa" i "--without xine"
(xine_artsplugin to jeszcze projekt niedopracowany a zbudowanie
kdemultimedia dla Ra z supportem dla xine wiazałoby się z rzeźbieniem w
specu albo uaktualnieniu w Ra xine-lib - co raczej jest niemożliwe).
5)
W zestawie nie ma jeszcze: kde{addons,admin,artwork,edu,games,sdk,toys}
oraz quanty.
6)
W zestawie tym nie pojawi się nigdy kdebindings
7)
Nie wiem na ile pożądana jest obecność w nim projektów kdevelop i
koffice..
8)
Dodatkowo zestaw zawiera kadu i kmplayer (kmplayera goraco polecam).
9)
Aha - ciagle nie ma wsparcia dla jezyków innych niż angielski.
Zainteresowanym językiem polskim w kde mogę zaoferować paczkę
kde-i18n-pl-3.1.1.i686.rpm, którą mam na swoje potrzeby, z zastrzeżeniem,
że jest to rozwiazanie nieoficjalne, tymczasowe i bedące w konflikcie z
rozwiazaniami przyjetymi w PLD :)

--
Adam Gorzkiewicz
adgor w isn.pl