Postfix i postgres

Robert Święcki jagger w ustronie.pw.edu.pl
Pią, 28 Lut 2003, 17:00:26 CET

Dnia pią 28. luty 2003 16:52, Andrzej Zawadzki napisał:

> Pam_pgsql - nie ma w PLD

dunno, nie chodzą na pld

> (jest pam_sql - robi chyba to samo)

nie wiem.. sprawdź..

> Stworzyłem sobie bazę, tabelkę z użytkownikami i teraz pytanie: Czy
> muszę mieć ich w systemie?

nie o ile użyjesz odpowiedniego systemu składowania poczty (trasnport dla
postfixa), jeżeli chcesz by postfix dostarczał pocztę to niestety musisz
utowrzyć userów systemowych, choćby nawet mieli SHELL=/bin/false, poczta
dla kulku userów to nie problem, ale jak ich się robią dziesiątki czy steki
to w passwd poswtaje wiocha.

> Generalnie chodzi mi o coś takiego: przychodzi list od yyy w domena na
> konto np. xxx w domena - postfix patrzy w baze czy taki użytk. istniej i
> czy yyy dał dobre hasło (autentykacja smtp) - jak jest to tworzy w
> /var/mail plik xxx z listem. Teraz użytk. xxx łączy się z POP3 i chce
> pobrać pocztę. Demon pop3 patrzy w bazę i sprawdza czy xxx dał dobre
> hasło. To wszystko.

niezupełnie, do /var/mail wrzucane będą tylko posty userów systemowych,
jeżeli chcesz mieć userów wirtualnych użyj np cyrus-imap (albo pakietu o
którym wspomniełem).. podobne rzeczy robi (chyba, nie używałem) vpopd czy
jakoś tak...

--
	Pozdrowienia, Robert!

And we know deep down there's no other way
No trust, no reasoning, no more to say [IM]