Wysy³anie poczty przez u¿ytkownika (by³o: Re: OT: Blokowanie ma³ych rurek (by³o Re: konsolowi klienci poczty))

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Sob, 4 Sty 2003, 18:47:36 CET

Auto Servis <j12365715 w wp.pl> [04-01-2003 12:41]:
> Dnia Saturday 04 of January 2003 02:37, ja napisa³:
> Mam ten sam problem :) Chwilowo u¿ywam Kmaila, ale jak by kto¶ co¶
> wymy¶li³ to  by³ bym wdziêczny :) Bo nie ma to jak mutt.

Mo¿liwo¶ci s± dwie:

0. Skonfigurowany w systemie MTA, który potrafi SMTP AUTH i jest tak
skonfigurowany, ¿eby robiæ konkretne AUTH do konkretnego smarthosta.

Takimi MTA s± na pewno Exim (ja u¿ywam), Postfix i Sendmail; Zmailer
pewnie te¿ (ale to tylko przypuszczenie, na oczy go nie widzia³em).
Mo¿e który¶ z ,,ma³ych MTA'', jak omta, masqmail, czy anubis (o tym
wcze¶niej nie s³ysza³em, znalaz³em przed chwil± poldkiem) te¿ to potrafi±.

Jest to rozwi±zanie dobre do maszyny jednou¿ytkownikowej lub takiej,
z której wszyscy u¿ytkownicy maj± wysy³aæ przez tego samego smarthosta.

1. Co¶ w userlandzie (na wypadki, gdy konfiguracja systemowego MTA nie
wchodzi w rachubê, lub poczta ma i¶æ przez ró¿ne smarthosty w zale¿no¶ci
od From (znam osobê, która chce takiej funkcjonalno¶ci)).

Je¶li nie kombajn Xowy, to przyda³oby siê co¶, co bêdzie udostêpnia³o
muttowi odpowiednik /usr/lib/sendmail, zarz±dza³o kolejk± (znajduj±c± siê
gdzie¶ w katalogu domowym u¿ytkownika) i wysy³a³o pocztê po popchniêciu
jak±¶ komend±.

Mo¿e którego¶ z wspomnianych dwa akapity wy¿ej ,,ma³ych'' da siê do tego
zmusiæ -- nic, tylko czytaæ dokumentacjê... ;-)  Je¶li nie, to na pewno
kto¶ tego ju¿ potrzebowa³ i sobie napisa³; nie jest to trudne.
Poszukajcie na freshmeacie i sf (i dajcie znaæ, to trafi do zasobów
dystrybucyjnych).

--
Rados³aw Zieliñski <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]

Za³±cznik, który nie by³ tekstem zosta³ usuniêty...
Name: nie znany
Type: application/pgp-signature
Size: 189 bytes
Desc: nie znany

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-users-pl