RA a KDE 3.1

Wto, 7 Sty 2003, 22:21:40 CET

On Tue, 7 Jan 2003, Mateusz Korniak wrote:

> Chyba czegos nie rozumiem.
> Dotychczas mi się wydawało że znacznie wiecej pracy wymaga zrobienie speca niż
> jego przebudowanie.

A to KDE 3.1 dla Ra jest już gotowe w cvs ? :)

> I na czym ma polegac owo 'zajecie się' poza selekcja speca/ odczytaniem prośby
> gościa który zrobił speca, i wydaniu magicznej komendy ?

Ktoś poprostu musi to zrobić. Jak nie zrobi to nie bedzie można posłać na
buildery .. proste ? :)

> Jest gdzieś opisane jak to było w Ra, a jak ma być teraz ?

Ra to linia dystrybucji. Jak dobrze pójdzie to za miesiac, dwa będzie
kolejne Ra. Jeżeli będzie to luty to wersja tego będzie 1.0.03.02 (1.0
rok 2003, miesiąc 02) [1].
Powtanie to z zasobów tego co jest w updates/{security,general}.
Mówiac inaczje .. jeżeli w tym czasie np. KDE 3.1 zostanie przygotowane w
updates/general to kolejna wersja Ra będzie to miała.
Tak czy inaczej to co może wpaść w updates/general to zasoby które nie
naruszając fundamentów czyli przedewszystkim wersji bibliotek. Czyli ..
jeżlei KDE 3.1 zmieniałoby API bibliotek (pozmieniałby się SONAME
bibliotek) to ta wetrsja do Ra niepowinna już raczej trafić do Ra (to
czy KDE 3.1 spełnia ten warunek w sumie jeszcze nie było mówione).
Podobnie może być w przytpadku dowolnych innych pakietów.

Kolejne wersje Ra dobrze by było jakby wychodziły odstępach około
kwartalnych (rczje bardzej niż mniej rególarnie).

[1] 1.0.03.02 powinno trafić w pole DISTRIBUTION nowych pakietów przy
łaczeniue tego w nową wersje Ra po to żeby wykonując choćby 'rpm -qa --qf
"%{DISTRIBUTION}\t%{NAME}\n" | sort' można było szybko zorientować się w
tym który pakiet skąd pochodzą.
Jakby sie ktoś pytał dlaczego taki styl wersjionowania to dodam, że ten
sposób wersjinowania jest bardzo bliski do tego jaki używa Sun w
odniesieniu do Solaris i tam to sprawdza się już od nastu lat i osoby
używajace Solarisa na codzień potrafia pokazć conajmniej kilka
praktycznych konsekwencji wynikjących z tego sposobu wersjonowania .. nie
ma sensu wymyślać koła.
Niejako przy okazji tą stylistyką powinno nam się udwać pzrekonywać do
używanai PLD soby blizej obeznane z Solaricem.

kloczek