Intel 830 MG

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 14 Sty 2003, 12:37:56 CET

Dnia 2003.01.14 12:29 Michał Margula napisał(a):
> Hej!
>
> Czy ktoś używa karty graficznej Intel 830 MG pod PLD? Jest ona
> montowana np w
> HP OmniBook XE3. Wiem, że w ogólności pod Linuksem działa, ale nie
> wiem jak z
> wydajnością. Może ktoś coś wie :). Jak to się ma w stosunku do
> Radeona 7500?

Za wyświetlanie grafiki odpowiedzialny jest układ Intel 830M.
Następca jądra graficznego i752 integrowanego w chipsetach Intel 815,
o niezłej jakości obrazu 2D i nienajgorszych cechach 3D, ale raczej
skromnych możliwościach akceleracji. Chipset graficzny nie posiada
własnej pamięci na bufor ramki. Wykorzystuje do tego pamięć RAM i
rezerwuje sobie w niej 8 MB. W trybie 3D dodatkowo przydziela sobie 32
MB na tesktury w architekturze AGP.

Wyniki 3D marka dla HP, 640x480x16: 1) 34,2 ; 2) 24,4 ; 3) 30,1
Niecow olniejszy komputerek z Radeonem 7500 ale w rozdielczości
800x600 wyciąga od dwóch do trzech razy szybciej.

Jednym słowem Intel to nędza.

			Artur